Thursday, March 15, 2012

En av de bästa grejerna med att ha ett barn är när han somnar i rimlig tid efter ett rimligt inslag av gråt och protest. När han alltså inte skriker med brösttoner i något som skulle tolkas som ångest om han inte vore ett barn, oförmögen till ångest. Men nu sjunger alltså mitt hjärta av glädje. En kväll av fri lek ligger framför mig! Anna svär förbjudna ord från badrummet och det låter som att grejer pajar, jag låtsas inte höra. Annars blir man väl indragen i något.

Man kunde inte förstå hur härligt det var att ha en vanlig kvälljävel framför sig innan man blev farsan. Hupp, nu ringer SCB och frågar om mina spelvanor (=inga) igen. Dags att ta sitt samhällsansvar!


2 comments:

David said...

Kvällsfesten! det känner man igen nu har jag lagt tre barn och lagat en punktering. Nu är det farsan som knäcker en folle och slår upp a game of thrones

Han1 said...

Ja, visst ska man svara när SCB ringer?! Tycker mig ibland höra gnäll om att det är lika jobbigt som telefonförsäljare. HELT olika grejer, tycker jag.