Monday, February 27, 2012

Spelade basket tre gånger förra veckan och ska spela idag igen. Det är nog det roligaste jag vet, känns konstigt att erkänna det. Alltså jag värderar ju musiken högre, men jag får inte samma omedelbara kick av det. Det finns ju så mycket tvivel och frustration i det, för att inte tala om logistik och teknik som ska lösas. Men det kanske också är för att det är så skönt att göra något som bryter helt mot resten av mitt liv, det finns ju inga mentala luckor att falla genom när man spelar basket, man är bara inne i den helt meningslösa aktiviteten och i - håll i er - "nuet". När jag spelar musik tänker jag hela tiden på vad jag gör och hur man skulle kunna göra det bättre. Det är ju uppslukande, men jag blir inte utvilad i skallen av det, tvärtom. Kanske skulle börja med lite mer fysisk musik.

Jag måste blogga jämt nu, så att jag får igång maskineriet igen.

Ska jag berätta om min dag? Okej, klev upp sju och försökte hålla Jon vid gått humör medan Anna försökte kompensera lite för natten. Gjorde sälle in på stan och köpte en present till min systerdotter. Sedan kontoret där jag tagit tag i allting som inte är skrivande. Fick ett mail om att vi plockats upp på en spellista, vilket gjorde mig glad som ett barn. Nyss läste jag lite gamla blogginlägg. Märkligt att en del grejer känns som hundra år sedan och en del som igår. Det är som att de senaste åren har varit helt händelselösa samtidigt som jag känner mig ganska främmande för den yngre mörn samtidigt. Jag vet inte om det är för att det jag skriver om är ungefär samma saker, men att jag själv har blivit någon annan eller om det är jag som är densamma medan allt annat förändras.


 

1 comment:

Han1 said...

Men när ska Men åh börja rockas ejengklien? Jag har bara hört den 1 gång och då var det inte på riktigt eftersom det var den där programpunkten när Germund Stenhag pratar om nya spellistan. Så man fick bara höra typ 1 minut av låten.

Däremot har jag, som du vet, hört Min arm i radion i veckan! Lite weird.