Friday, February 24, 2012

Jag undrar om puberteten börjar klinga av, jag har nämligen ingenting i skallen. Helt tom på idéer. Det finns tankar, men de räcker inte längre än hit.                                               

När de borde räcka hit.

Skriver ner små funderingar i anteckningsböcker och mobilen, men när jag ska utveckla det finns det inget att utveckla: det är bara vad det är. Är det min improviserade pappaledighet som ställer till det? Får man kortare fokus då? Jag kan inte ta en tanke längre än första steget. En kopp kaffe är en kopp kaffe, en trevlig låt är en trevlig låt, en korkad artikel är en korkad artikel. Det är egentligen inget problem, förutom att jag har målat in mig själv i ett arbetshörn som bygger lite på att rasa mot ditt och datt och göra lite halvgrundade spaningar.

På sätt och vis är detta ett tillstånd som jag längtat lite efter, eftersom mitt problem brukar vara att inte kunna avgränsa saker betydelse, om ni fattar vad jag menar. Det är lite som den där tanken om att alla är tre personer från att känna en kändis. Jag är tre steg från att tänka på döden (1, är klockan sex? 2, oj tiden går 3, ÅH NEJ jag ska dö!!!). Men tyvärr verkar oförmågan, eller superkraften, mest ha påverkat mina jobbys, jobb och hobbys.

Apropå det, fan vad lack jag blev när Jessika Gedin påstod att hon uppfunnit ordet jobby! Som trogna läsare vet myntade jag det uttrycket redan 2006. Inte för att jag är dum nog att tro att hon har snott det av mig, men ändå.


2 comments:

Han1 said...

Vet inte om det är samma för dig, men när jag jobbar mycket och har mycket praktiskt i livet att tänka på så blir inte så mycket kreativt tänkande. Man blir trött och har liksom inte tid att få in intrycken: kolla på tv, lyssna på radio, läsa grejer så man får saker att spinna på. Och sen tiden att skriva om det. När jag var arbetslös bloggade jag som aldrig förr. Du kanske har fullt upp med Jon och det praktiska livet?

Jessika Gedin kan vara rätt irriterande ibland, inte bara när hon hävdar uppfunna ord.

Johan said...

Finns det inte med i ett Seinfeld-avsnitt också?