Tuesday, January 10, 2012

Går in på djungeltrumman ibland för att läsa komediblogg. Jag är verkligen inte deras målgrupp. På alla bilder är det massa galna tjugoåringar som poserar med tokerier och dövtecken. Den där livsstilen som ska vara så jävla rolig, är den så jävla rolig? Jag får samma känsla som för folk som beskriver sig själva som "helt galna". Att de kanske inte är det, alltså.




Tröttsamt verkar det vara.

Nu kanske ni tänker som jag: har det här med åldern att göra? Då ska jag be att få återberätta en observation som min goda vän David Södergren-Medin gjorde: "Folk i vår ålder koketterar ofta med att de gillar vuxna grejer, eller pensonärsgrejer rent av, som att lyssna på P1, odla, skaffa barn eller ta två glas öl. Men grejen är ju att detta är inte pensionärsgrejer: det är ju vår egen ålder!" Det är sant, det.

6 comments:

Han1 said...

David = smart.

Sen så undrar jag vad dövtecken är?

martin said...

Snodde det från en rockystripp, där han var less på hip hopklubbar där "fejor gjorde dövtecken till varandra" (fritt från minnet). Här är lite dövtecken:
http://www.djungeltrumman.se/BlogContent/132/images/large/70997.jpg

http://www.djungeltrumman.se/BlogContent/132/images/large/70938.jpg

Han1 said...

Haha! Ok.

ellen said...

Jag får samma känsla som för folk som beskriver sig själva som "helt galna". Att de kanske inte är det, alltså.

älskar att det alltid finns något som gör att man skrattar högt åt dina blogginlägg.

ellen said...

i övrigt kunde jag inte relatera till texten eftersom jag fortfarande är 20+....

martin said...

Jag är tretti plus slog det mig nu.

Men det här är ju ingen åldersfråga, det handlar ju mer om man är en person som "gillar att ha kul" eller inte.