Thursday, September 07, 2006

Öppet brev till min vän Jonathan

Hej Jonathan,
varför svarar du varken på mina sms eller telefonsamtal? Har du tappat bort din telefon, är du sur eller dryg?

Hur är det i Kramfors, när flyttar du till Umeå? Har skolan börjat?

Jag hörde att du hade träffar min pappa i Härnösand, det var väl ett roligt sammanträffande! Fint att ni pratade om min framtid, jag säger som du: "det spelar ingen roll vad folk säger om mig, så länge de pratar om mig". Jag börjar bli lite less på att folk frågar om jag inte ska söka jobb. Jag har ju ett jobby (hobby=jobb). Men Björns idé om en stämpelklocka hemma är härlig. Jag stämplar i luften ibland så att Anna ska förstå att den är nördning på gång.

Vi har hängt rätt mycket på ciggaren, börjar att omvärdera det stället. Fast det har jag nog skrivit om. Att dricka kaffe på ett torg på kvällen, det är fan grejer.

Ska du inte flytta hem snart?

Ha det bra,
Martin

Ps. Igår såg jag Sköldpaddan igen! Ds.

6 comments:

david said...

Det sorgliga är ju att han inte svarar, funderade en stund på att låtsas vara johny och skriva ngt snällt här. Kom just på att johny faktiskt int erkommer att vara i götet när jag kommer dit, lite tråkigt men jag är kanske ändå lite nöjd med att den göteborgska hegemonin splittras

martin said...

meh, vad sjaskigt! skulle också kunna känna lite skadeglädje över en sådan sak iofs.

david said...

lite tjaskigt ja, du åker väl ingenstans nästa helg nu? när det blir GÖTEBORG för mig.

Pat said...

Va? Är det sant? Kommer Lucky Davy till götet nästa helg? Varför har ingen sagt nåt, och vad kommer att hända. Oj oj oj vilken sensation! Det kommer att bli kul iaf.
Ps. Jag snackade med Johny senast idag han skulle spela korpfotboll i Kramfors med gamla knarkare och massafabriksarbetare. Han har nog glömt dig vid det här laget. Ds.

david said...

Hej pat trodde att jag sade det till dig sist vi träffades men glömde nog bort. Jag skall åk apå bokmässan tors fre nästa vecka stannar även till fredagkväll så jag vill gärna gå ut och slå klackarna i taket på fredagen, vill gärna göra något även på torsdag kväll

martin said...

KLACKARNA! Vi ska hänga från morgon till kväll. När du måste prata böcker ska jag sitta utanför svenska mässen och vänta som ett barn/hund.

Okej, bara för att det här inte ska bli för sorgligt så ska jag erkänna att jag och Jonny har haft lite IRL-kontakt medelst mobiltelefoner.